3 Kasım 2012 Cumartesi

Maşallah Diyelim..


        Nazara (göz değmesi) inanırım evet.Ama Yiğit doğduktan sonra nazara daha fazla inanır oldum.Elimden geldiğince kendime göre önlemler aldım.Çünkü bebeklerin,çocukların yıldızı daha düşük olduğu için nazara gelme olasılıkları daha fazla diye düşünüyorum.
          Bir ara arkadaşlar benimle dalga geçiyordu.Maşallah deme konusunda.Çünkü Yiğit daha da minikken bir arkadaşım onu severken uyarırdım."Maşallah" de diye.Kimileri bana tuhaf tuhaf baksa da kimileri bu tedirginliğime saygı duyup zamanla maşallah demeyi öğrendiler:)Aslında bende öğrendim.Güzel olan ,beğendiğim her şeye Maşallah diyorum artık.Çünkü korkuyorum ne kadar iyi niyetle de baksak kimi zaman karşımızdaki kişiye,bebeğe nazarımız değebilir.Özellikle bebekler konusunda çok daha hassasım.Bir arkadaşımın bebeğini,çocuğunu seveceksem önce Maşallah BarekAllah  derim.Kimi zamanda nazar değdiğinde yada değmesin diye çokca okunan Peygamberimiz(S.A.V) in önerdiği Felak,Nas ve Ayetel Kursi sürelerini okurum.
Mâşaallah  BarekAllah :Bu, “Allah diledi oldu; fakat Allah bunu sana lütfuyla vermiş olsun ki, sende bu mübarek olsun” anlamına gelir.





 


 
       Bu kadar dikkat etmemin sebebi de Yiğit'te  zaman zaman anlamsız huysuzluklar olurdu.Halen daha oluyor .Ne zaman kalabalığa girsek,yada birisi o gün onunla çokca  ilgilense sevse vs..akşamına bizimki çimdiklemişiz,dövmüşüz gibi ağlardı.Büyükler en çok anne babanın nazarı ve erkeklerin nazarı değer derler.Ben bile severken sürekli Maşallah diyorum ,okuyorum.İçinde nazar ayeti Ayetel Kursi buluna cevşeni sürekli Yiğitin bir yerine iliştiriyorum.Nazardan korunmak için boncuk veya içeriği bilinmeyen muskalar takmak şirke girermiş bunlara da dikkat ediyorum.
 
     Nazar değmesi illa kötü gözle bakınca değil,kimi zaman iyi niyetle severken de olabiliyor.Tabii haset duygusu ne kadar şiddetli olursa, nazarın gücü de o kadar şiddetli olurmuş haberiniz olsun.
       Çok zor olmasa gerek bunu söylemek.Zaman zaman bazıları benim bu yaptığımı,nazar olayını barttığımı düşünse de dinimizde nazar vardır.İlgili ayetler ve hadisler vardır.





·         Mâşaallah kelimesi ise insanın üzerindeki dışarıdan gelebilecek olumsuz etkileri de azaltır.
·         Mâşaallah, Allah’a hamd manasına da gelir.
·         “Nazar şeytanın oklarından bir oktur.” der Peygamber Efendimiz (sas)
·         Ey Peygamber!) O kâfirler Zikr'i (Kur’ân’ı) işittikleri zaman, (Allah'ın koruma vehimâyesi olmasaydı) hırslarından neredeyse seni bakışlarıyla kaydırıp sana nazar edeceklerdi (göz değdirecekelerdi)! Ve onlar (hevâlarına göre): Şüphesiz o, bir delidir, derler." (Kalem Sûresi: 51).
·         Nazar haktır. Beğenerek, imrenerek veya kıskanarak bakılan şeylere nazar değer. İnsana, hayvana ve hatta cansıza da nazar değer. Nazar hastalık yapar, hatta öldürür. Kadınlara ve çocuklara daha çok tesir eder.( www.dinimizislam.com)
·         Göz değmesi haktır. Deveyi kazana, insanı da kabre girdirir.”(Keşfü’l-Hafâ, 2: 76, Ebû Naim’den naklen)




Velhasıl kelam güzel olan beğendimiz herşeye övgümüzü söylerken Maşallah diyelim demeyenleri uyaralım:).Kimseye bilmeden de olsa zarar vermekten sakınalım.Akşam akşam vaaz vermiş gibi hissettim kendimi .

Sevgiler ...

6 yorum:

  1. :))Haklısın canım.Biz de durum şöyle;babası korunmak için elham okuyor;ben de ayetel kürsi.Felak ,Nası da kitaptan okuyorum.'Maşallah' hep dilimizde.Yalnız şöyle birşey yapıyorum ben:Diyorum ki 'Ben nazara inanmıyorum(İnanıyorum ama takarsam daha çok değer),pozitif enerjim onu herşeyden korur.Ege de pozitif bir çocuk,kendini koruyabilir.İnadına iyi şeylerini anlatıyorum,korkmuyorum,içimden Allah korur diyorum.Böylelikle çok takmamış oluyorum.Bir ara ben de senin gibiydim,neyi istemesem onu yapar oldu.Nazar=Negatif enerji,sen ne kadar pozitif olursan, senin auran o kadar korunaklı oluyormuş.Bir zırh gibi düşün.Bir de büyüklerimizin Ege'nin yanında nazardan bahsetmelerini yasakladım,çocuğun bilinçaltına yerleşmesin.Biz dualarımızı edelim,pozitif olalım,kötü niyetli kullardan,ya da istemeden nazarı değen insanlardan korkmayalım.Kocaman maşallah Yiğit Sefa'ma:)

    YanıtlaSil
  2. aynen canım katılıyorum.herşeyi bi kenara bırakıp ben onu uyuturken ayetel kürsiyi okuduğumda rahatlıyor,içim huzurla doluyor..en önemliside bu sadece okuyalım hemde o bıngıldakları varya ordan,sonrada her defasında sevdiğini söyle..allahım kötü bakan gözlerden korusun çocuklarımızı:)

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir yazı olmuş nazara bende inanıyorum dediğiniz gibi dinimizde de var zaten. Her fırsatta Ayetel Kürsiyi okurum. Özellikle oğlumu uyutmadan önce ve sabah kalktığında hiç ihmal etmem. Allah çocuklarımızı sevdiklerimizi korusun bizlere bağışlasın..

    YanıtlaSil
  4. bir tanıdığım bebeğine nazar boncuğu ve sarımsak takmış ,oysa batıl inançları olmayan bir hanımdır sebebini sordum ,
    bebeğe bakan kişinin gözü oraya takılınca sabitlenmiş duygusu kırılır buda gözünün yönünün değişmesiyle duygu yoğunluğunu engeller nazar da duygunun odaklanması sonucu çıkan enerjinin fazla yoğunlaşmasıyla ortaya çıkan yan etkileridir demişti,banada mantıklı gelmişti. Nas sureleri ve ayetel kürsiyi yi okurum her daim beğendiğim şeye bakarken göz bu ne olur ne olmaz.
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  5. ahh ahh yazında kendımı gordum bı anda yolda gıderken uzaktan bıle bırı sevecek olsa arkaya donup masallah deyın dıyorum valla bazen ters tepkılere maruz kalmama ragmen hep yapıorum bunu ve devam da edecegım sanırım bende senın gıbı nas felak ayetel kursıyı 7 ser kez okurum ama ne kadar okursam okuyayım dısarı cıktıgımızda o aksam mutlaka cehenneme donusuyor bıde anne babanın çok degermıs bazen sevgıden ona delı oldugumu hıssedınce nazarımın degdıgını hıssedebılıyorum:( rabbım yavrularımızı nazardan bızı de paranoyak olmaktan korusun :=) sevgıler

    YanıtlaSil
  6. Nermincim ne kadar güzel bir konuya değinmişsin. Aynen ben de senin gibi nazara zaten inanırken, oğlumdan sonra bu konuda daha da hassas oldum. Ne zaman bir yerde oğlumun uykusu düzenli yada iştahı açık desem pat o akşam bozulur oldu. Misafir gelmeden önce hep oğlumu okurum, nazar diye birşey var dinimiz bile söylüyor. Allah tüm yavrularımızı korusun, hepsine kocaman bir maşallah:)

    YanıtlaSil

Bize birşey demeyecek misiniz? Her türlü yoruma açığız:))

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...