11 Ekim 2012 Perşembe

Ev yapımı bebe bisküvisi...

    Oğluma birkaç kez cici bebe verdim.Yıllardır birçok anne bebeğine cici bebe vermiştir.Son yıllarda teknolojininde iyice gelişmesiyle malesef yediğimiz içtiğimiz herşey katkılı,kansorejen,GDO'lu vs...Cici bebe hakkında kimisi olumlu kimisi olumsuz yorum yapıp duruyor.Mesela Dr. Kadir Tuğcu
şunu yazmış:

      Cici bebe de tek zarar günde 5 den fazla verirseniz aşırı kilo yapabilir,kanserojen filan değildir. Biz çocukların beslenmesini isteriz, karınlarının doyurulmasını değil.Günde en az 500 ml. sütü garantiye alın , üstüne ne isterseniz verebilirsiniz. Çocuk doyurmak marifet değil, beslemek idealdir. O yüzden cicibebe de aşırıya kaçmayın, Az da olsa her gıdadan tattırın.

        Her ne kadar olumlu bir fikir olsa da benim içim rahat etmedi ve miniğime kendim bisküvi yaptım.Cici bebenin yüksek ısıda pişyor olması kansorejen etki yaratıyormuş,haliyle evde yapılan bisküvilerde bu yüzden çok masum değilmiş,sonuçta onlar da  fırında yüksek ısıda pişiyor.Ama benim yaptığım bisküvi cici bebeden daha masum çünkü içinde şeker yok.Tamamen katkısız demiyorum çünkü marketten aldığımız herşey fabrikasyon illaki içinde zararlı birşeyler vardır bizim bilmediğimiz.Sonucta bisküviye irmik kattım,un kattım bunlarıda marketen aldım ama içim bir nebze de olsa daha rahat olucak Yiğit bu bisküviyi yerken...



Tarifi bir blogger anneden aldım.Hemen paylaşayım..
Malzemeler:

  • 2 çay bardağı tam buğday unu
  • yarım çay bardağı irmik
  • 2 çay bardağı pirinç unu
  • 4 yemek kaşığı tuzsuz  tereyağı
  • 1 yemek kaşığı yoğurt ve hamur kıvam alacak şekilde varsa yoğurtun suyu
  •      Hamuru kıvamına getirmek için daha fazla yoğurt eklenebilir.

    ( Not:un pirinç unu ve irmik organik olsa daha güzel olur.Henüz malzemelerim organik değil,Ekoorganiğe bakıcaktım hep unutuyorum..)


    Yapılışı..

    Oda sıcaklığındaki tereyağına un hariç tüm malzemeler eklenir ,harmanlanır..Ardından un ilave edilerek ele yapışmayacak bir hamur elde edilir..Hamurdan parçalar koparılarak şekil verilir .Yağlı kağıt serili tepsiye dizilir.Önceden ısınmış 175 derce fırında 20 dk yakın pişirilir.Cam kavanozda saklanır.Rondodan geçirilerek bebişe verilebilir.

    Gayet lezzetli oldu.Yiğit Sefa bu sabah kahvaltısında yedi.Reddetmediğine göre sanırım beğendi.


    19 yorum:

    1. Ellerine sağlık, ben de internetten başka tarif bulmuştum, bunu da denerim. Kadir Tuğcu'nun bana hiiç mantıklı gelmeyen çok farklı fikirlerini de okumuştum, o yüzden içine sineni yap, bence bu yaptığın Cici Bebeninkinden kat kat iyi olmuş, afiyet olsun Yiğit'e:)

      YanıtlaSil
    2. çok güzel bir tarif..
      bizim hala sbh kahvaltılarımız sütle cicibebe..
      bunu denerim ama eminim farkeder bizim bıcırık :)

      YanıtlaSil
    3. Afiyet olsunn Yiğit'e

      Yesin yesin büyüsünnn :)

      YanıtlaSil
    4. Teşekkür ederiz..Öyle aman aman tatsız tuzsuz olmadı leziz oldu,tereyağı ve irmik sanırım tat kattı. Arada bende aşırıyorum bir iki:))

      YanıtlaSil
    5. ohh afiyet olsun paşama

      YanıtlaSil
    6. Ne kadar özenle hazırlamışsın,kıyamam sana annesi,yiğit de yazmış:))Afiyetle yesin,eminim beğenmiştir.

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. :))) Teşekkürler tubanne..özenle yaptım ama ince yapmışım baya kızarmışlar yiğt yazısını,üzüldüm :((( annelik başka birşey ,ona pişirdiğim kurabiye çok kızardığı için bile üzülebiliyorum

        Sil
      2. Haklısın,çok başka.Hayırlı evlat olsunlar inşallah:)

        Sil
    7. selamlar hazır alınanların yanında seninki çok daha iyidir en azından koruyucu maddeler olmıycak elnize sağlık

      YanıtlaSil
    8. bence bu tarifte pekmez eksik

      YanıtlaSil
    9. pekmez yüksek ısıda sağlıklı olmadığı için katmadım

      YanıtlaSil
    10. Pekmez zaten yuksek isida elde edilen besin kaynagi

      YanıtlaSil
    11. Kepekli buğday unuyla olurmu

      YanıtlaSil
    12. Kepekli undan olurmu

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Kepeli unların çocuklar için sağlıklı olmadığını duymuştum en iyisi tam buğday unu

        Sil
    13. Yanıtlar
      1. @seker kepekli undan olur ama epey tatsız olmazmı ..

        @Elif çiçek hnm kabartma tozu yok

        Sil
    14. Nermin hanımcığım ikizlere bebe biskuvisi tarifi ararken google amca burayi da gosterdi. Cok duygulandim aksam aksam.. Yigit sefa büyüdü darisi benim kızların başına:)

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. canım yaaa dimi zaman çok hızlı gecti..bi bakıcaz denizle derin genc kız olmuş ..Allah bağışlasın

        Sil

    Bize birşey demeyecek misiniz? Her türlü yoruma açığız:))

    Bunlarda İlginizi Çekebilir

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...