2 Kasım 2012 Cuma

Oğluma Bebek Ekmeği Yaptım

              Az önce fırından çıkan oğluma özel yapmış olduğum organik tam buğday unlu ekmeğim huzurlarınızda.Çok lezzetli oldu .Tavsiye ederim.Parmak yiyecek olarakta verilebilir ama Yiğit herşeyi koparıyor,korkuyorum  boğazına yapışır kalır diye .2-3 tane yaptım yinede kontrollü vermeyi düşünüyorum.
 
 
Tarifi sevgili arkadaşım Nihal vermişti blogunda..
 
Malzemeler
250 ml ılık su
1 tepeleme yemek kaşığı yoğurt
3.5-4 su bardağı tam buğday unu
1 paket instant maya(bilidğin kuru maya d.oetkerinkini kulandım ben)

Tüm malzemeleri karıştırıp kulak memesi kıvamında bir hamur elde ediyoruz.Üzerini kapatıp biraz mayalanmasını bekliyoruz.Daha sonra istediğimiz boyutlarda parçalar koparıp fırın tepsisine koyuyoruz.Yağlı kağıt kullanmayı ve biraz unlamayı unutmayın yapışır yoksa.200 derece fırında 15-20 dk pişiriyoruz.
 
 
 

8 yorum:

  1. Blogun süper güzel olmuş,bir an dedim doğru yerde miyim:)))Ellerine sağlık marifetli anne:)

    YanıtlaSil
  2. Nermincim bu ne hamaratlık:)Ellerine sağlık, senden çokça tarif alacağım sanırım, daha şu lor peyniri denemeden bir tarif daha çıkardın:)

    YanıtlaSil
  3. bir meleğin günlüğü2 Kasım 2012 21:11

    Tubanne beğenmene sevindim.Yalnız şablonun sıkıntısı herkesin yorumuna ayrıca yanıtla butonu yok:(..Çokk teşekkür ederim elimden geldiğince birşeyler yapıyorum

    Ege Demirin cici annesi sorma valla .Aslında çok pratik tarifler ya 5 dk da yoğurdum oldu bitti.Ölçüler az olunca daha kolay oluyor.Daha Yiğit tatmadan baba ve ben yedik bile birer tane ekmek:) Yap yap çok leziz:)

    YanıtlaSil
  4. Tek kelimeyle bayildim..ne kadar leziz gorunuyorlar, ellerine saglik..biz de makine var ama kullanmiyorum diye annemlere verdim ve hergun onlarin gorevi atese ve bize ekmek yapmalari:))) fakat bu tarif cok pratikmis:)

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık Nermin'ciğim, çok güzel olmuş gibi görünüyorlar...
    Bu arada tabaklarının benzerleri de bizde :) Mercan'dan almıştım ben günlük tabak takımı olarak kullanıyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Deryacım emin ol göründüğü kadar güzel ve lezzetli oldular.Evet benimde günlük yemek takımım 24 parça.Bende Bim den almıştım.

    YanıtlaSil
  7. bu ekmekleri nasıl muhafaza edebiliriz, çünkü az az vericem.bayatlar

    YanıtlaSil
  8. Semacım bu ekmekleri rondodan gecirip buzdolabında saklayabilirsin...bütün haliyle buzluğuada koyarsan çıkardığında temiz bir beze sar yumuşasın taze gibi durur

    YanıtlaSil

Bize birşey demeyecek misiniz? Her türlü yoruma açığız:))

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...