9 Ekim 2012 Salı

Demir İlacı Kullanmalı mıyım?

Yiğit 4 aylık olunca sağlık ocağı demir damlasına başlamamız gerektiğini söyledi.Sağlık Bakanlığı ;Ferrro Sanol adlı damlayı ücretsiz dağıtıyor fakat tadı çok kötü olduğundan doktorumuza daha farklı bir damla istediğimizi söyledim.Önerisi üzerine Ferrum adlı demir damlasını kullanmaya başladık.Sonraları bunlarında içinde paraben,koruyucu vs var olduğunu duyunca biraz soğudum  ara verdim kullanmaya..Zaman geçti demir eksikliğinin bebeklerde ciddi anlamda fiziksel ve zihinsel sorunlara yol açabileceğini öğrenince tekrar kullanmaya başladım.Demir eksikliğinin ayrıca zeka geriliğine ve davranış bozukluğuna da yol açabiliyormuş. Zaman zama unutsam da demir damlasını her gün kullanmaya dikkat ediyorum.Bu damla bebeğin kilosuyla orantılı olarak veriliyor.Lekesi de çamaşırlardan gitmiyor en kötü yanı bu şimdilik.
.
Anneden bebeğe demir transferleri hamileliğin sonlarında yoğunluk kazandığı için bu bebekler demir depoları tam dolmadan doğarlarmış.Yani zamanında doğmuş bir bebeğin demir deposu  ancak 4-6 ay kadar kendisine yetecek miktardaymış.Bu nedenle olası kansızlığın önüne geçmek için bebeklere 4.aydan itibaren kan damlaları verilmekte.

Demir sadece bebekler için değil anneler içinde oldukça önemli.Gebelikte,emzirme döneminde anne ve bebek sağlığı açısından büyük önem taşıyormuş.Ki bu nedenle gebeliğin başlamasıyla beraber folik asit,demir hapı vs içmeyede başlıyoruz.

Bebeklerde demir eksikliğinin belirtiler:
  • soluk renkte cilt
  • İştahsızlık
  • halsizlik,yorgunluk
  • büyümede gerileme,yavaşlama
  • toprak,kağıt yeme isteği
  • sık enfeksiyon geçirme
       İnternette dolaşırken gözüme çarpan bir diğer şey ise bebeğiniz çok terliyse demir eksikliği olabilir diyen yazılarda okudum.Yiğit bir ara çok terliyordu,kafası su gibi oluyordu ama şimdilik böyle bir şey yok.Bu bilgi nekadar güvenilirdir onu da bilmiyorum.

     Bebeklerde kansızlığı önlemek için ilk 6 ay anne sütüyle beslemek önemli,eğer anne sütü yeterli değilse demir yönünden zengin mamalarda verilebilir.Ek gıdaya geçişle beraber demir açısından zengin olan yumurta,et,tavuk balık ve baklagillerde bebeğe verilebilir.Ayrıca inek sütü 1 yaşına kadar bebeklere yasak ve sebebide demir emilimini azaltıp kansızlığa yol açması.Tüm bunların yanında doktorumuzun önerdiği demir damlamızı da kullanmayı ihmal etmiyoruz.Unutmadan söyleyeyim pekmezde demir açısından önemli bir besin.Yiğit 6 ayını doldurduğundan beri hergün 1 çay kaşığı ev yapımı doğal dut pekmezi yiyor.Umarım faydasını görürüz.


Paraben nedir?

Paraben’ler gıda ve ilaçlarda bakteri oluşumunu engellemek için koruyucu olarak kullanılıyor. Metil, etil, propil, butil paraben ve sondum benzoat, paraben çeşitlerine örnek… Bu maddelere duyarlı kişilerde ağır cilt bulguları veya deride kızarıklık, şişlik, kaşıntı ve ağrıya neden oluyorlar. Tipik olarak, ürünlerin içinde birden fazla paraben kullanılıyor ve mikroorganizmaların geniş alanlarına karşı koruyuculuğu sağlamak için sık sık diğer koruyucu tipleriyle birlikte kullanılıyorlar. Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi (FDA) de ‘paraben’lerin östrojen hormonu gibi davranarak meme kanseri riskini artırabileceğini belirtmekle birlikte, kozmetik ürünler üzerinde yetkisi olmadığı için herhangi bir karar ya da yaptırımda bulunamıyor.
(alıntı)



Malesef bu demir ilacında paraben mevcut doktorlar çok az bir miktar olduğunu zararının olmayacağını söylüyor.Gönlüm razı gelmese de damlayı veriyorum.Demir eksikliğinin de ciddi zararları var.Aşağı tükürsen sakal yukarı tükürsen bıyık!Ne diyelim Rabbim korusun meleklerimizi.elimden geldiğince onu korumaya çalışıyorum ama günümüzde herşey katkılı,GDO lu vs..nereye kadar korurum bilmem....

21 yorum:

  1. Ben de bilemedim canım faydasını zararını ama veriyoruz işte.Eskiden yoktu bunlar,gayet de sağlıklı insanlar vardı.Ama tabii eskiden herşey daha doğaldı,dediğin gibi sakal,bıyık olayı:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tuba ,annelerimiz bize demir ilacı vs vermemişler ama herşeyin en doğalıyla beslendiğimiz için şükür sağlıklıyız.

      Sil
  2. Nermincim ben hiç vermedim.Multi-tabs ACD-Drops Oral Damla kullandım.1 yasından sonra Vitagil'e geçtik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu deiklerini sağdan soldan duydum ama biizm doktor hiç söz etmedi bunlardan.Hatta eczaneden ACD3 almayı düşünüyordum bi ara ama unuttum

      Sil
  3. Biz de 4.ayda aşırı kusturduğu için Ferrum'u 3-5gün kullanıp bıraktık, şimdi 6 aylık olunca doktor bu kez Ferro Sanol yazdı ama benim de tereddütlerim var:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herkes birşey söylüyor ,ben Ferro Sanolun toplatıldığını duymuştum.Arkdaşlarımın bazıalrının doktorları evet toplatılıyor dedi bazıları yooo o nerden çıktı dedi..Arada kaldık bizde..

      Sil
  4. Canım ben bugün eczaneye sordum,ferro sanol yok artık dedi,bana da sağlık ocağı vegaferon verdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala kullanan var ama ferro sanolu..burda sağlık coakalrı dağııtıyor ama İstanbulda olan bikaç arkdaşımın doktorları bun ilaçların bozuk olduğunu toplandığını söylemiş.Bizde ferum kullanıyoruz ama bugun vermeyi unuttum:((

      Sil
  5. demir ilacı duru da ciddi bir karın ağrısı yaptı ben kestim kullanmadım..bişey de olmadı şuan kan değerleri iyi ama doktorunuza danışın bence yinede

    YanıtlaSil
  6. Benım ıkı bucuk yasında oglum var cok kansızdı ve 4 ay boyunca ferrum kullanmama ragmen hala kansızlıgı cıkıyo sımdı arastırılıyo neden bole anlamadım bı turlu sızce kotu bıseymı var

    YanıtlaSil
  7. değerli takipçim bu konuda teorik bilgim yok,genellikle tüm bebekler ilk yıllarda kansızlık yaşıyor zamanla yemesi içmesi düzelince geçecektir inşallah.Yiğitin değerleri artı normale döndü bende ilaç vs vermedim açıkçası toplasan 2 ay içti içmedi kan ilacı.umarım bir şey yktur bebişiniz İçinizi ferah tutun siz

    YanıtlaSil
  8. Tam içimden geçenleri yazmışsınız.. Ben bu sebepten dolayı kan sayımı bile yaptırdım oğluma.. sonuçta kansızlığa meyilli olup olmadığına hiç bakmadan herkese veriyorlar damlayı. Kan sayımı iyi çıkınca ara ara veriyorum sadece..

    YanıtlaSil
  9. Kızım 2 aylik ve doktoru tahlil istemwden ferrum damla yazdı 4 gündür kullanıyoruz Kızımın kakasinin rengi değişti ve sanırım bir yerleri ağrıyor çünkü sürekli ağlamaya başladı Ferrumun böyle bir yani etkisi olabilir mi bilgisi olan paylassin lütfen

    YanıtlaSil
  10. Kızım 2 aylik ve doktoru tahlil istemwden ferrum damla yazdı 4 gündür kullanıyoruz Kızımın kakasinin rengi değişti ve sanırım bir yerleri ağrıyor çünkü sürekli ağlamaya başladı Ferrumun böyle bir yani etkisi olabilir mi bilgisi olan paylassin lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tahlil yapyirmadan vermeyin..daha sindirim sitemi gelismemis bebeklerinize yazik.. Demir ilaclarini sendirmek o kadar zorki.. Yapmayin.. Baska bi doktora sorun.. Iki aylik cocuk icin cok erken..

      Sil
    2. 2 aylik bebek icin cok erken.. Yazik yavrucagin sindirim sistemi daha gekismeden.. Nasil sindirecek o demiri.. Yetiskinler bile zorlaniyor.. Baska bi doktora sorun ve tahlil yaptirmadan kimseye inanmayin.. Doktor bile olsa.. Ayrica tum sitekerde yaziyor .. Bebeklere anne karninda deooladiklari demir 6 ay yetiyor.. Ondan sonra zaten pekmez.. Etsuyu corba derken.. Kati gidalarla verin demiri.. Alti sildiginiz islak mendil.. Kullandiginiz sampuan bile parabensizken neden icirdiginiz ilac parabenli olsunki.. Lutfen vermeyin..demir kullanmamak daha sakincali diye kandiriyorlar.. Ayrica illa takviye gerekiyorsa parabensiz demir ilaclari var..

      Sil
    3. parabensiz hangi ilaclar var acaba benim kizim da 4 aylik saglik ocagindan vegaferon verdiler bende cok tedirginim

      Sil
  11. Benin kizim 4.5 aylik doktor bize 4 ayliktan sonra basladi fakat ben toplasan 5 kez falan verdim acaba sikinti olurmu diye dusunurken yazilari okudum kafam karisti vernedigim icin sikinti olurmu acaba yada vermemelimiyim. Meyve puresi yogurt meyvecsuyu azar azar baslamami istedi doktor ama ben bunlaruda cok az verdim kizima bilenedim sikinti varmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne desem bilemiyorum bende ister istemez verdim.gerçi pek düzensiz oldu..oğlum şuan 4 yaşında gayet sağlıklı ama gerçekten çok terliyor hala ve sık sık hasta oluyor..kansızlığıda hala varmı bilmiyorum..sanırım ona kan tahili yaptırmalıyım

      Sil
  12. Oglum bu ay 4. Ay asisini oldu dktorunu rutin kontrollerinden sonra kan ilaci yazdi.oglumda asiri terleme var sikayetimizi soylemedim o zaman bi kan testi yapalim bakalim dedi.neyse sonuclar geldi kani gayet iyi terlemesi de olabilir sorun yok dedi.yani simdi kan testini terlemeden dolayi yapti ve iyi cikti.ama ferrumu kullanma demedi yani.nasil yapsam bilemedim.hem kani iyi hem kullanma demedi yani.demekki kan az da olsa yuksekde olsa veriliyor bu damla.o yuzden test yapmiyorlar.ama ben vermeye karsiyim yani 10 gun oldu vermedim ara ara pekmes veriyorum.ne yapsam bilemedim yani.okuduklarima bakilirsa bi kisim ver bi kisim verme.nasil olcak arkadaslar.ne yapmaliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne desem bilemiyorum bende ister istemez verdim.gerçi pek düzensiz oldu..oğlum şuan 4 yaşında gayet sağlıklı ama gerçekten çok terliyor hala ve sık sık hasta oluyor..kansızlığıda hala varmı bilmiyorum..sanırım ona kan tahili yaptırmalıyım

      Sil

Bize birşey demeyecek misiniz? Her türlü yoruma açığız:))

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...