8 Şubat 2013 Cuma

11.Ay

Merhaba ...

Meleğim artık 11 aylık kocaman bir delikanlı:) Hareketli ve yorucu bir ayı daha geride bıraktık.Yiğit Sefa tam bir afacan olmuş artık.Bu aralar pek bir inatçı.İstediği bir şey olmadımı yere yatıp ellerini yere vurmak suretiyle resmen tepiniyor,küsüp ağlıyor.Tabi napıyoruz eğer isteği uygun bir şey değilse ağlamalara kulak asmayıp dediğini yapmıyoruz.

Henüz yürüme adına yaptığı pek bir şey yok.Koltuk kenarlarına tutunup yürüdüğünü görenler 10 günü bulmaz yürür diyip duruyordu ama üstünden çok 10 günler geçti bizimki hala aynı.Pratik yapsın diye elinden tutup yürütmeye çalışıyoruz ama 2 adım sonra hop oturmak istiyor.Geçen akşam koltuğa yaslanıp 3 adım ileri gelmiş.Babası gördü ama ben göremedim:(  Tay tay ayakta duruyor arasıra ama korkuyor genelde hemen oturuyor.

 
İlk adım arabamız artık görevini yerine getirmeye başladı.Yiğit arabanın ne işe yaradığını kavramış durumda.Onunla pıtır pıtır yürüyor.Önüne bir engel çıkarsa sinirleniyor arabayı sallıyor felan .

Bu ay ona playskoolun eğitici küplerinden aldık.Çok yararlı ve eğlenceli.Gün içinde baya oyalanıyoruz küplerle ve öğreniyoruz.Küpler sayesinde nesneleri iç içe koymayı,dışarı çıkarmayı öğrendi.

 


Ben küpleri üst üste dizerken Yiğit dans ediyor,sonra gelip küpleri bi sevinçle deviriyor.
 
 
Evet Yiğit'in diğer yüzü .Ağlarken pek bi çirkin oluyor fındık kurdu.Resimde gördüğünüz şekilleri yerleştirme küpü de bir diğer eğitici materyalimiz.Daire,üçgen vs şekillerini yerine koymaya çalışıyor ama beceremiyor ,yapamayınca kızıyor.
 
 
Kitap okuyor minik kuşum.Yine bir şeyler öğrensin diye bebekler için olan Net yayıncılığa ait minik kitaplardan aldım D&R dan .İçinde nesneler,hayvanlar,bitkiler falan var.Genellikle kitabı yemekle meşgul oluyor bizimki.Zaman zaman kitabı açıp ona içindeki şeylerin adını söylüyorum,konuşmasına katkısı olur diye düşünüyorum.
 
Yiğit Sefa ile birgün çok hızlı geçiyor yedir içir uyut,oynat arkasını topla.Artık ev her daim dağınık.Sık sık toparlıyordum ama pes ettim sonunda .Oyuncak sepetini devirip tüm oyuncakları tek tek çıkarıyor,evirip çevirip inceliyor sonra fırlatıyor sağa sola.
 
Mutfak desen kalk gidelim diyor.Her yemekten sonra üst değişiyoruz.Mutfak süpürülüyor.Mama sandalyesini de batırıyor yemek yerken.Ekmek kemirmeyi çok seviyor ama yerler hep kırıntı oluyor.
 
Balık burcu olan duygusal oğlum çok nazlı.Kızmaya gelmiyor içli içli bir ağlaması var içim parçalanıyor.Bu ara değişti baya.Oyun yapıyor bize.Uykudan uyandığında en az 10 dk mutlaka babasının omuzunda pışpışlanıp rahatlayacak,ayılacak.Aşırı babacı olmuş,baba evdeyse peşinden ayrılmıyor,bu benim işime geliyor açıkçası:))
 
 
 
He birde acayip utangaç bir çocuk.Dışarıdaki yabancılar onu sevdiğinde falan utanıp omuzuma saklanıyor.Tv de çizgi filmlerdeki karakterler yakın plan ekrana gelince onlardan da utanıyor.
Yemek yerken gangnam style dinliyoruz.Kapı gıcırtısına oynuyor oğlum.Müziği çok seviyor.Hemen sallanmaya başlıyor.
 
 
Bizden bu ay haberler bunlar.Unuttuklarım olmuştur illaki genel olarak hatırımda kalanlar bunlar..Yiğit'in maceraları devam ediyor...
 
 
 
 
 
 


2 yorum:

  1. Maşallah Yiğit'çim ne kadar tatlı olmuşsun,ağlarken de tatlısın merak etme:)Canım eninde sonunda yürür,oluruna bırak:)Küplere bayıldım,hiç görmemiştim,görürsem alayım:)Ekmek kemirirken dikkat et canım,geçenlerde Ege çok büyük koparmış,koca bir ekmek parçası tam boğazına oturdu,parmağımla çıkardı,hiç güvenme ona,ben artık korkumdan eline vermiyorum,kendim kparıp veriyorum malesef:(Nice aylara canım,çok öpüyorum tombiş yanaklarından:)

    YanıtlaSil
  2. Maşallah Yiğit çok iyice tatlı olmuş,bu tay taylar başladıysa az kaldı yürümesine,oynarken pek ciddi, kitap karıştırırkende, ağlarkende çok sevimli, maşallah hiç dayanamam benim yerime öp annesi, sevgileer

    YanıtlaSil

Bize birşey demeyecek misiniz? Her türlü yoruma açığız:))

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...