3 Haziran 2012 Pazar

Bir garip Lohusa

Lohusalık dönemi anneler için gerçekten çok önemli ve hassas bir dönem.Şimdi o dönemimi gözden geçiriyorum da çok zor geçtiğini söyleyemem ama  biraz stresli,telaşlı,panik havasında geçirdim.Etrafınızda size yardım etmeye çalışan,yardım eden,bir sürü insan var evet bu güzel bir şey ama bazen insanlar size yardım ederken bilmeden size zarar verebiliyor.Lohusalıkta  sadece anlayışlı bir eşin bir kadına yeteceği  fikrindeyim..
Yeni anne olmuş loğusa bir kadına  söylenmeyecek sözler:
-Aaa bu çocuk çok ağlıyor,ay aç bu yavru aç
-Sütün yetiyor mu ?
-Burası çok sıcak,çok sıcağa alıştırma bence..
-İnce giydirme hasta olur
-Kucağına alma,kucağa alışır.
-Ayağında sallama zor olur gibi aklıma gelmeyen daha pek çok can sıkıcı konuyla sizin dağınık olan  ruh halinizi iyice dağıtırlar.
      Özellikle süt konusunda ben çok yıprandım.Ay yok diğerini emerken öteki akacakmış,ancak o zaman bebek doyarmış ..Allah’ım emiyor işte karışmayın ..Bebek ağlasa hemen doymuyor diye lafı yapıştırınca etrafındakiler,anne ister istemez sıkıntıya giriyor .Sırf bu yüzden 5-6 kez bebeğe mama dayadım ve akabinde bebeğim yediğinin hepsini kustu.
     Ayrıca bebeği kucağımda gören herkes “ayy sen işe başlayınca napcan,bu çocuk kucağa alışmış” diyip durdu hoş her seferinde bende lafımı söyledim.Minicik çocuk daha 1-2 aylık benden başka kimsesi yok,dünyaya adapte olmaya çalışıyor napayım atayım yatağa ağlasın mı.Bu arada bebeğimin kucağa felan alıştığı da yok,he birde uyuması için bazen ayağımda da sallıyorum.Nasıl keyfimize gelirseJ
     Bu nedenle baktım olmuyor canımı sıkan insanlardan uzaklaşmaya çalıştım,bebeğimle baş başa kalınca inanın çok rahatladım.Onu daha iyi anlamaya başladım,birbirimizi tanımaya başladık ve türlü hurafelerden kurtuldum.Demem o ki lohusa kadınları rahat bırakın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bize birşey demeyecek misiniz? Her türlü yoruma açığız:))

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...