22 Eylül 2012 Cumartesi

Biri Uyku Eğitimi mi Dedi ?

              Uzun zamandır üyesi olduğum bir forumda annelerin uyku eğitimi üzerine konuştuğunu gördüm.Uyku eğitimi nedir,nasıl yapılır diye araştırmaya başladım.Anneler Ferber yöntemi,Tracy Hogg,Kim West uyku metodlarından söz ediyor,tecrübelerini paylaşıyorlardı.

        Aslında oğlumun ilk 3 ay dışında  uyku sorunu olmadı .Gaz sancıları vs bittikten sonra gayet güzel uyuyordu.Gündüz uykularını ayağımda sallayarak,akşam uykularına da emerek geçiyordu.Geceleri de eğer bir ağrısı vs yoksa emmek için sık sık uyansa da emerken tekrar uykuya geçiyordu.Bende halimden memnundum açıkcası,sonuçta bebek bu gece illa uyanır..Neyse Yiğit 4 aylık olunca uyku saatini kendiliğinden 8-9 arasına çekti ve benim müdahalem olmadan yatağında oynarken kendi başına uyumaya başladı.O zaman gördüm ki kendi kendine uyuyabiliyor.Günün sonunda yatağına koyunca kendi başına uyuyan bir bebek muhteşem bir şey.Her akşam bu sahneyi görünce dünyayı kurtarmış gibi seviniyordum:)) Bu durum yaklaşık 1 ay devam etti.Maalesef tatilde olduğumuzdan ve sürekli mekan değiştirdiğimizden bu düzen altüst oldu.Tüm bunların üstüne diş çıkarması,sünnet olması derken ,geceleri 2 saat olmadan uyanan,akşam uykularına zar zor,ayakta, kucakta, memede geçen bir bebekle baş başa kaldım.Bunun üzerine tatil bitip evimize döndüğümüzde uyku eğitimi vermeye karar verdim.

       Kendi evimize geldiğimizde akşam uykularına emerek geçen oğlum gayet mutlu görünüyordu.Karnının doyduğunu düşününce memeyi ağzından usulca çıkarıp yatağına koyuyordum ve oda 3 saate yakın uyuyor ,uyanıp emiyor tekrar uyuyordu.Bende de  uyku eğitimi felan düşüncesi uçup gitmşti ki.Tekrar foruma girdğmde annelerin yine aynı konudan bahsettiğini ve ,Tracy Hogg'un yatır kaldır yönteminde başarı kaydetmeye başladıklarını okudum.Tracy Hogg'un " Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler " adlı kitabını zaten temin etmiştim.Kitapta uyku eğitimi kısmını okudum.Ve yatır-kaldır yöntemini uygulamaya karar verdim.Uygulama şu şekilde :

        Bebeğinizin  karnının tok,altı temiz olduğundan emin iseniz   ve uyku saati artık geldiyse onu yatağına koyuyorsunuz.Kulağına "uyku saati geldi,hadi tatlım ben yanındayım şimdi mışıl mışıl uyu gibi şeyler söyleyip beklemeye koyuluyorsunuz"..Buna alışık olmayan bebeğiniz bir müddet sonra ağlamaya başlıyor.Kucağınıza alıp sakinleştiriyorsunuz (kucakta uyumasına izin vermeden) ve tekrar yatırıyorsunuz.Sırtına ritmik hareketlerle hafifçe pat pat vururken kulağına da şşşşşşş diyorsunuz.Ağlarsa tekrar kucağa alıp sakinleştirip yatağa koyuyorsunuz ve şşş-pat yapmaya devam ediyorsunuz .Taki bebek uyuyana kadar..

        Denemekten zarar çıkmaz diyerek uygulamaya başladım.İlk akşam Yiğit Sefa 25 dk nın sonun da ağlayarak iç çeke çeke yatır/kaldır uyudu.Uyuduğunu görünce devam etmeye karar verdim.2.Akşam 17 dakikada mız mız ederek 3.akşam 15 dk derken 4.akşam 7 dakikada hiç ağlamadan  uyudu..Ama gece emmeye uyanmalara devam etti.Tracy hanıma göre gece beslenmelerini de azaltmak gerekti ve bende 2.gece saat 2 de uyanıp emdiği için saat 4 te uyandığında ona meme vermedim Ve taa 5.30 kadar ağladı .Benim bundaki amacım geceleri daha uzun uyuması..Bazı annelerin şuan bana kızdığını hissediyorum..Neyse kızmayın bana ..
   
         Sonuç mu? Uygulamayı terkettim.Bize göre değildi bu yöntem.Yiğit Sefa ve ben bu yöntemden dolayı daha çok üzüldük ve uykusuz kaldık.
Uyku eğitimine başladığım geceden itibaren oğlumda bazı değişiklikler oldu :
   
           -Ağlamaları giderek azalsa da ,ağlayarak gece uykusuna geçti...
         -Önceden geceleri emmeye mızmız ederek uyanırken ,uygulamadan sonra cıyak cıyak ağlayarak uyandı ve gecenin bir yarısı  onu tekrar  uyutmak için 2 saate yakın ugraştığım zamanlar oldu.
        -Bana olan güveninin azaldığını hissettim.
        -Geceleri daha sık uyanır oldu,sanırım benim kaybetme korkusuna kapıldı.
        -Gece gündüz  ağlayan ,huysuz bir çocuk oldu.
        -Ona uyumayı değil ağlamayı öğrettim:((

       1 haftanın sonunda bende çok yoruldum.Şimdi  keşke pes etmeseydin diyende olabilir,aa el kadar bebeye bu da yapılır mı  diyende....bilmiyorum daha fazla dayanamadım.Gecenin bi yarısı vıyak vıyak ağlaması beni daha çok yordu.Bu yöntemleri uygulamak için gerçekten çokça sabır az biraz cesaret ve disiplin gerekiyor.Cesaret ettim aslında iyi gidiyordu ama normal seyrinde giden şeyleri elimle bozdum.Bebeğimin keyfi kaçtı ,mutsuz bir çocuk oldu.Her şeyi akışına bırakmak gerektiği fikrindeyim şuan.Klasik olacak ama bizim annelerimizin Ferberden,Tracy den haberi mi vardı.Artık kasmıyorum ,yok kendi başına uyusun,ayakta sallamayayım,memede uyumasın vs diye takılmıyorum..

    Çalışan anneyim ve işim zor.İşe uykusuz ve yorgun gitmek zorunda kalsam da bebeğim mutlu bir birey olsun yeter.Kocaman olup hala  annesini emen yada ayakta sallanarak uyuyan birine rastladınız mı?..Eeee o zaman ,zaman her şeyin ilacı.Bırakalım minnacık bebişleri asker gibi düzene sokmayı,uyusun diye saatlerce ağlatmayı...Allah'ın bize verdiği bu nimetlere,emanetlere bunu yapmak yazıktır..Hayata,dünyaya benimle bağlanan bir bebeği  sırf uzun uyusun diye uyandığında emzirmemek,uyusun bende rahatlayayım diye ağlamasına müsaade etmek.Evet Tracy bebeği ağlatmayın diyor ama çocuk azda olsa ağlıyor ve yat kalk,yat kalk bitap düşüp uyuyakalıyor.Sağlıksız bir uykuya geçiş sürece yaşıyor bence..Şimdi ne mi yapıyorum.Gündüz  ayağımda sallıyor gece de emerek uyumasına müsaade ediyorum.Annelik içgüdülerime göre hareket ediyorum artık.Ne bebeğimi nede beni yormayacak şekilde orta yolu bulmaya çalışıyorum.Şimdilik ikimizde mutluyuz.Zamanla kendi kendine uyumayı da öğrenir  ama şuan çok küçük ..Güzel oğlum seni üzdüğüm için özür dilerim.Canım benim seni seviyorum.

     Yani kısacası " annelik yan gelip yatma yeri değil"   :)) buradan çıkacak özet budur.Her bebek aynı değildir.Ayrıca ben ona düzen uydursam da iki gün sonra ya hasta oluyor,ya dişi çıkıyor,ya mekan değişiyor yine var olan düzen bozuluyor.Bebek bu saat gibi kuralım,tık tak çalışsın istiyoruz ama olmuyor.O yüzden ben ve bebeğim nasıl mutluysak öyleyiz.Yeri geliyor koynuma alıp sarılıp uyuyorum.Onu veren Allah'a şükrolsun..Tek derdimiz sıkıntımız onun uykusu olsun Allah başka dert hastalık vermesin..Amin..

    (Bu konu burda kapansa da hala ilerisi için tereddütlerim var.Umarım gelecek yıllarda  uyku konusunda daha da yorulmayız.İnşAllah korktuğum başıma gelmez ve ben size mutlu mesut bir uyku düzeni yazısı yazabilirim.)
     
    Sağlıcakla kalın...
     

3 yorum:

  1. Benim oğlum da yatağına koyduğumda uyumuyor, ya emmede yada ayakta sallanarak uyuyor, ama bence ağlayarak uyumasından daha iyi. Hiç kıyamadım Yiğit Sefa'ya, iç çeke çeke uyumasına:( Umarım en kısa zamanda mutlu mesut uyku yazını okuruz:)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar Tubaanneye yazdığınız yorumdan gördüm sizi..
    hem tanışmak istedim hemde yorumlar gidiyormu deniyelim dedim :)
    bizimde doğduğundan beri uyku problemimiz oldu..
    ama bu uygulama için 6 ay sanırım daha küçük..ben 15 aylıkken uykueğitimi verdim..pedagog yardımı ile..yanında oturup hiç müdehale etmeden uyuttum kendi yatağında uyuduğundan gece uyumaları uzun oldu fakat hani öyle yatağını koy kapa kapıyı çık uyusun hiç yapamadım..sonra bu uygulamayı işe başladığım için devam ettiremedim..şimdi gece 1 kez uyanıyor genelde sıkıntısı yoksa onda da yanıma alıyorum sonra koyun koyuna uyumaya devam ediyoruz şimdi 30 aylık olacak yakında :)
    sevgiler..
    bize de uğramak isterseniz ;
    www.enduruyanim.com

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar, Bende bebeğime 2 buçuk aylıkken uyku eğitimi vermeye başladım. Hayat onlar uzun ve huzurlu uyurken çok daha güzel geçiyor. Biliyorum çoğumuza zor geliyor veya bebeklerimizi ağlatıyoruz acı çektiriyoruz gibi geliyor ama aslında onlarında kendi kendilerine uykuya dalabilmeye geceleri kesintisiz uyuyabilmeye ihtiyaçları var. Lütfen uyku eğitimlerinde kararlı olun. Etraftan yardımlar alın kesinlikle vermeye başladığınızda pes etmeyin çünkü birdahaki denemeniz ilkinden çok daha zor olacaktır. Bebeğim şuan 6 aylık biz denedik başardık. Çok katı kurallarım olmasa da biz yapabildik. Kızım şuan 3 gündüz uykusu alıyor geceleri yatağında kendi uyuyor ve sabaha kadar 1 kere uyanıp hemen emip uyuyor.Bu konuda uyku eğitimi vermek isteyenlere yardımcı olmak sorularına cevap vermek birlikte çözüm yolları düşünmek isterim. Blogumda uyku eğitimime birazda olsa değindim uğramak isterseniz beklerim sorularınıza cevap vermek isterim. bebegimicinmutluluk.blogspot.com

    YanıtlaSil

Bize birşey demeyecek misiniz? Her türlü yoruma açığız:))

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...