8 Eylül 2012 Cumartesi

6.Ay Büyüme ataklarıyla geldi...

       Boncuğum 6 ayını doldurdu.Sanki onu büyüten besleyen ,uyutan ,her anında yanında olan ben değilmişim gibi özlüyorum onu.Bazen zaman akmasın istiyorum.Bebek kalsın Yiğit'im,kucağımda hep ninniler söyleyeyim ona.Büyüyüp o kalabalıklara karışmasından korkuyorum,endişeleniyorum onun için.Ellerimin arasından uçup gideceği için üzülüyorum ...Bir yandan da  yürüyeceği,anne diyeceği,okula başlayacağı,üniversite okuyacağı,evleneceği günleri merak ediyorum.Annelik başka bir boyut,anlatmak çok güç...
     
            Ben ağlamaya başlamadan bal böcüümün bu ayda neler yaptığını paylaşayım en güzeli..Son 2 gündür gece gündüz uykularımız mahvolmuş durumda.Uykuya dalacağı zamanlarda kendini geriyor,ağlamaya başlıyor.Hep bir huzursuzluk ve huysuzluk hali mevcut.8-9 saat hiç uyumadan biizmle oyun oynamak istiyor.Geceleyin kalkıp şakımaya başlıyor,beni görünce gülüyor,oyun istiyor.Ayrıca sürekli meme emmek için uyanıyor.' emiyor hop uyuyakalıyor birdaha uyanıyor.Sebebsiz ağlamalarına çare olamıyorum,zaman zaman sinirlendiğim oluyor.Ancak bu dönemin atak geçirme dönemlerinden biri olduğunu öğrendikten sonra daha sakinim,geçmesini bekliyorum.

           Belirli haftalarda büyüme hormonunun fazla salgılanması , bebeklerde birden bire huy değiştirme,normalden fazla emme isteği,sebebsiz ağlamalar,huzursuzluklar ve geceleri sık sık uyanmalara(büyüme hormonu  geceleri salgılanır) sebeb oluyormuş.Bebekler ilk 20 ayda 10 adet büyüme atağı geçiriyorlarmış, bu ataklar bebeğine göre  değişecek şekilde  5, 8, 12, 19, 26, 37, 46 ve 55. haftalarda görülüyormuş...Öyle işte daha öncede pek çok atak geçirdik,bunuda atlatıcaz hayırlısıyla yeterki sağlıklı olsun kuzum.

           Bu arada 6 aylık bir melek olarak küçüğüm neler yapıyor;

  •  Rahatlıkla nesneleri tutabiliyor.
  • Oynadığı şeyin elinden alınmasına kızıyor .
  •  Destekli oturabiliyor.Zaman zaman desteksiz de oturduğu oluyor.
  •  İstediği yöne rahatlıkla dönüyor.Yüzüstü sırtüstü dönebiliyor..atom karınca gibi durdurak bilmiyor.
  • "Gel " dediğim zaman  ellerini ellerime uzatıyor.
  •  Dün ilk defa babası işe giderken ardından ağladı (07.09.2012).Bizi tanıyor.Kalabalıkta beni görmezse yabancılayıp ağlıyor.
  • Maşallah lık lık su içiyor.Susadığı için ağlıyor .
  • Tuttuğu herşeyi ağzına götürüyor.
  • Kaşık mama,elma ,şeftali,yoğurtla tanıştı.1-2 kaşık  tadımlık veriyorum, o devamını istiyor,vermezsem ağlamaya başlıyor.
  • Mama sandalyesinde oturuyor ama çok çabuk sıkılıyor.
  • Sürekli oyun oynayalım istiyor ,ben yoruluyorum ama o yorulmuyor.
  • Bazen "Anniiiiii" diyor ,yada bana öyle geliyor:)))
  • Bu arada  4 tane dişimiz var.

1 yorum:

  1. Atlas da 6. Ayını bitirdiği için ilk bu postu okuyorum neler yapıyormuş minik oğlunuz:)) çok güzel bir blog,umarım ben de istikrarlı bir şekilde devam ederim.

    YanıtlaSil

Bize birşey demeyecek misiniz? Her türlü yoruma açığız:))

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...