8 Ekim 2012 Pazartesi

Yiğit Sefa'nın Diş Buğdayı Partisi

Biz geldik.2 gündür tatlı ve yorucu bir telaş içerisindeydim.Can oğlumun inci dişleri çıkalı çok oldu.Malum ilk dişler 4 ay 15 günlükken üst düşleride 5 aylıkken çıkmıştı ama hedik yapmak kısmet olmamıştı.İçimde uhde kalmasın diyerekten kolları sıvadım.Diş hediği eskilerden kalma bir gelenekmiş,amaç bebişin çıkan dişlerini kutlamak, dişlerinin sağlam olması ve rızkın bol olmasını dilemekmiş.Gelen misafirlere de buğdaydan yapılan hedik ikram edilirmiş.Efenim bizde usulüne uygun birşeyler yaptık ortaya bunlar çıktı:)
      Bu arada gayet eğlenceli bir etkinlik tüm anneler yapsın,bebişede size de güzel bir anı kalır.
Diş buğdayı hazırlıklarımızda emeği geçen sevgili eşim ve değerli arkadaşım Merveye sonsuz teşekkürler..

Elimizden geldiğince her şeyi kendimiz hazırlamış bulunuyoruz.

Diş buğdayı menümüz
  • Peynirli-sade poğaça
  • Alacalı kek
  • Revani
  • Diş kurabiyeleri
  • Diş buğdayı
  • Yaş pasta
  • Kısır
  • Elmalı Pay(Merve teyzeden)
  • Biber Dolma(Merve teyzeden))
  • Kıymalı Börek(Zeliha teyzeden)



Diş buğdayını hazırlamak oldukça kolaymış.Akşamdan ısladığım 1 su brd nohut ve 2 su brd aşurelik buğdayı sabah yıkadım süzdüm ve ikisini birlikte,1 yemek kaşığı şeker ilave ederek düdüklü tencerede pişirdim.Suyunu süzdükten sonra içerisine 2 yemek kaşığı pudra şekeri,biraz badem biraz kuru üzüm ekledim..Gayet lezzetli bir şeymiş bu arada.Hazırlamış olduğum hediği bardaklarda servis ettim.Bardaklardan birinin içine para koydum.Para çıkan kişi Yiğite hediye alacak.Candan Teyze ye çıktı para,hediyesini bekliyoruz.

Bulunduğumuz ilçede bir tane pastane var ve bize diş pastası yapamadıklarını söyledi.Bizde kendimiz yapalım dedik.Gayette başarılı olduğumuzu düşünüyorum.İlk denemem olacak pandispanyanın tarifini netten aldım ve pasta için 2 adet pişirdim...Malum biraz büyük olması için 2 tane pişirmek gerekti.Arasına Dr Oetker in pasta kremasından sürüp üzerine muz döşedik.En üstede krema sürüp yine Dr Oetker in pasta süsleme glazürüyle süsledik.Bu arada Dr Oetker okadar renk var sadece sarı-kırmızı-yeşil ve beyaz glazür yapmış.Başka renkler olsa iyi olurdu .Neyse buna da şükür.Bu arada misafirler pastamıza bayıldı görüntüsü tadı herşeyi gayet güzel olmuş.Pastaya şeklini babişkomuz verdi,üzerinide babişko süsledi:)

Diş buğdayının olmazsa olmazı diş şeklinde kurabiyelerimiz.Alel aceler netten diş ve diş fırçası kalıbı sipariş ettim ve neyseki kargo hızlı çıktı cuma günü geldiler.Kurabiye için nette baya dolaştıktan sonra Hünerli Bayanlar  blogundan bebek kurabiyeleri  tarifinini denedim,benki kurabiyeyi tutturamam ama bunlar çok güzel oldu.Kurabiyeleri süslemek için yine Dr Oetkerin glazürlerini kullandım.Şeker hamuru gıda boyası felan alalım dedik ama pek zor olduğunu öğrenince vazgeçtim.Kurabiyelerimiz bu  şekilde de hoş oldu.


              Yetenekli babamız süsleme işinde gayet başarılı ..Dişler çizdi kapılarımız süsledi.
dişim çıktı yazısı ve yiyeceklerin üzerindeki süslerimizide babamız hazırladı.



Misafirlerimize vermek için yine alel acele hazırlattığım magnetlerimiz.Birmax adlı internet sayfasından sipariş verdim ve 2 günde geldi.Magnetlerimizide pek beğendik.


Diş buğdayı yapılır da çocuğa meslek seçimi yaptırmadan olmaz.Yiğit Sefa'nın önüne,tarak,mouse,kalem,kitap,kaşık,tarak,saat,ilaç,resim,çöp,telefon,top koydum.Cici oğlum  ilaç kutusunu aldı,bir güzel ağzına soktu emmeye başladı.Hakkında hayırlısı olsun.Güzel bir mesleği olsun.İnşallah eczacı olur:)) Doktor demiyorum zor iş arkadaş:)Benim oğlumun bahtı güzel olsun İnşallah.

 


Davetimizi geri çevirmeyip gelen tüm arkadaşlara teşekkürler.Çok güzel bir gündü.Bunlarda davetimizden kareler.Bu arada Merve'cim okadar uğraştın yardım ettin,iki fotoğraf çekilememişiz.Kimbilir o esnada napıyordun.Ya çay demliyordun ya çay dolduruyordun birşey..Canım iyiki varsın.Hakkını helal et valla çok yardımcı oldun canım ya çokta yoruldun..
Sevgili blogger anneleri sizlerede teşekkür ederim.Bu etkiniliği düzenlememde bana fikir verdiğiniz için saolun.Paylaşmaya devam.
Merve Teyzesi  ve Yiğit





13 yorum:

  1. Harika olmuş her şey :)) Nice güzel günlerinize :)

    YanıtlaSil
  2. Nerminciğim herşey çok güzel görünüyor, Yiğit'in dişleri hayırlı olsun, sağlam olsun inşallah:)Bu aralar ben de bunların ön hazırlığı içerisindeyim, kafamda plan aşamasındayım:)

    YanıtlaSil
  3. Allah bağışlasın maşallah :)

    YanıtlaSil
  4. Sizin diş buğdayınz da çook güzel olmuş.Blogunu geziyorum:))

    YanıtlaSil
  5. çok güzel olmuş diş buğdayı partiniz yeni gördüm ama:)bende haftaya yapıcam inş pastayı nasıl öyle şekil verdiniz bana ayrıntılı yazarsanız çok sevinirim sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Gülşash teşekkür ederiz.Canım 2 tane pandispanya pişirdim bu pasta için.Şekli çok kolay canım bıcakla göz kararı kesip diş şekli verdik özel bişey yapmadık.yani.kremayıda üzerine sürünce daha hoş göründü

    YanıtlaSil
  7. yuvarlak şekilde 2 tanemi yaptınız,birde tarifini rica etsem

    YanıtlaSil
  8. Gülşahcım dikdörtgen fırın tepsisinde 2 adet pandispanya pişrdim.Çünkü tek pandispanya ortadan ikiye bölünecek kadar kalın olmuyordu..
    Pandispanya tarifini netten aldım,ilk denememde başarılı oldu umarım seninkide güzel olur.tarif işter:

    6 adet yumurta
    7 yemek kaşığı şeker
    6 yemek kaşığı un
    1 yemek kaşığı nişasta
    1 paket vanilya,1 paket kabartma tozu

    yapılış: yumurta ve şekeri iyiice çırpın(yumurtalar oda ısısında olsun ) diğer malzemeleri ekleyip karıştırın.yağlanmış fırın tepsisine dökün 170 derece fırında 30-40 dk pişirin


    canım pişen pandispanyaları soğuduktan sonra bir kaba aldım.Azıcık Süt ile ıslattıktan sonra krema sürdüm,muz dilimleri sıraladım ve diğer pandispanyayı üzerine kapattım onuda azıcık sütle ıslattım.En üztüne krema ile kapattım ..üzerini süsledim ..

    YanıtlaSil
  9. çok teşekkür ederim,inş sizinki gibi güzel olur dışardan almak çok pahalıya geliyordu ,tekrar ellerinize sağlık,mutlu yıllar...

    YanıtlaSil
  10. benim oğlumunda geçen hafta çıktı ilk dişi,o dişim çıktı yazılarını kendinizmi yaptınız harfleri nasıl biraraya getirip yapıştırdınız?

    YanıtlaSil
  11. handecim o diş resimlerini internetten çıakrdım içi boş .Harfleri wordde yazdık tek tek renkli kağıda çıkarıp diş resmini üstüne yapıştırdık.onlarıda birbirine yapıştırdık duvarada yapıştırıcı hamurla yapıştırdık.iz felan bırakmadı.

    YanıtlaSil
  12. Ben beceremem ozaman anlamam çünkü böyle şeylerden:(elimde bişeyler yapmayı denicem bide diş kalıbınızı pasta dizayn danmı sipariş verdiniz kaç günde geldi ben salı sabahı verdim hala gelmedi diş buğdayım yarın çok korkuyorum

    YanıtlaSil
  13. aslında çizmeye uğraşma madem google görsellerde diş resimleri arat,"teeth cliparts" diye aratırsan çıkıyor bisürü resim..bitane çkart ,fotokopiyle felan çoğaltıp içlerine elinle yazısını yazabilirsin..basit bişey AMA yarınmış parti yetişmez belki..o kalıbı gittigidiyordan almıştım 3 günde gelmişti..umarım seninkide yarın gelir hemencik yaparsın kurabiyelerini..

    YanıtlaSil

Bize birşey demeyecek misiniz? Her türlü yoruma açığız:))

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...