21 Ekim 2012 Pazar

Yiğit 'in ağzına layık...

             Herkese iyi pazarlar.Dün akşam meleğime lor peyniri yaptım.Meğer çok basit bir şeymiş.Tadı da çok güzel,bu sabah kahvaltıda oğluma verdim ,mis gibi yedi.Ayrıca yoğurtta mayaladım.Malum yoğurt gaz yapıyor diye biraz ara vermiştik.Köyden süt gelince fırsat bu fırsat yoğurt,peynir yapayım dedim.Bu arada benim minik kelebeğimin 7.dişi patlamış.Diş çıkarma hızına yetişemiyorum.Maşallah neden bu kadar erken ve hızlı çıkıyorlar anlamadım.Gelsin uykusuz günler geceler...


Merak edenler için nasıl yaptığımıda yazayım.
Önce sütü ocağa alıyoruz,kaynatıyoruz.Kaynarken azıcık limon suyu damlatıyoruz.Sütün kesilmesini sağlıyoruz.Ölçü olarak 1litre süte çeyrek limon suyu.

Kesilen sütümüzü temiz bir tülbente koyup,biryere asarak  suyunun akmasını sağlıyoruz.

Peynirimiz hazır.Benim sütüm az kalmıştı.1 su bardağı sütten bir ceviz büyüklüğünde peynir elde ettim.

Küçük kavanozlara mayaladığım yoğurt.Tek seferde tüketim için ideal.



Bunuda paylaşmazsam duramam .Oğlum için hergün ne yapsam sıkıntısından dolayı değişik tarifleri bu cici kağıtlara yazdım.Mutfak masasının üzerine bıraktım.O gün ne yiyeceğine karar vermek daha kolay oldu böylece.


6 yorum:

  1. Kağıtların ne de tatlı:)))Ellerine sağlık,yesin Yiğit'im afiyetle ev yapımı peyniri ve yoğurdunu.Yoğurdu ben de o kavanozlara mayalıyorum,çok iyi oluyor,ölçüsünü biliyorsun.Bal kabağı denedim,çok sevdi hatta şimdi pazara gidiyoruz almaya:))Öptüük:)

    YanıtlaSil
  2. Selamlar
    Ellerine sağlık arkadaşım,
    yiğite afiyet bal şeker bol vitamin olsun:)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Selamlar
    Ellerine sağlık arkadaşım,
    yiğite afiyet bal şeker bol vitamin olsun:)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. Of of ne zor günler hemde bende az çekmedim uykusuz gecelerden.yoğurtlar bu şekilde daha pratik oluyorlar gerçekten de az mayalamadım zamanında.Büyüyünce bıraktık malesef her şeyi ne de olsa koca dinazor oldu bizimkisi :)
    Kolaylıklar diliyorum,hayırlı bayramlar

    YanıtlaSil
  5. Çok hamarat bir anneyle karşı karşıyayız:)Renkli kağıtlara ne güzel de yazmışsın tarifleri, kopya çekeyim bari:)

    YanıtlaSil
  6. Süpersiniz :D Ek gıda dönemindeyiz ve böylesi bir bilgi çok çoook işime yarayacak , teşekkürler

    Hülya

    YanıtlaSil

Bize birşey demeyecek misiniz? Her türlü yoruma açığız:))

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...