16 Ekim 2012 Salı

Ek gıdaya geçiş-1 -MEYVELER


        Ne zamandır aklımda yazıcam yazıcam kısmet olmadı.Ek gıda konusunda bayağı yol katettik.Artık öğün şeklinde yiyoruz.Hani olur da benim gibi kafası karışan anneler bloguma uğrarsa  bu konuda yardımım dokunsun diye Yiğit'in neler yediğini not etmek istiyorum.

Hepimizin bildiği üzere ek gıdaya geçişin ilk basamağında genel olarak meyveler var.Doktorlar öncelikle elma,şeftaliden başlamayı öneriyor.Bizde mevsim meyvesi olan şeftaliden başlamıştık.






Elma
İlaç meyve diye adlandırılır.Dişleri beyazlatır,pektin ishallere karşı yararı vardır.Vitamin açısından oldukça zengindir.Elma kabuğunda tarım ilacı olabilme ihtimaline karşı kabuğunu soyarak bebişlere veriyoruz.ancak kabuğu da oldukça faydalı bir besin.Vitamini bol ve kemikleri güçlendirir.

Malzeme : 1 elma
                   Elmamızı yıkayıp soyuyoruz,çekirdeklerini çıkarıp dilimleyerek bir tencerede bir miktar su ile 10-15 dk haşlayıp,ezerek bebişe veriyoruz.Cam rendede kullanılabilir.Ancak elmanın tatlı olmasına dikkat edelim.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Armut


            Sağlık açısından çok değerli ve kolay sindirilebilen A,B,C vitamini açısından zengince bir meyve.Armutun suyu kanı ve böbrekleri temizler,tansiyonu düzenler.

 Malzeme : 1 armut
                    Güzelce yıkanır,soyulur,derince bir tencerede haşlanıp ezilerek bebişe verilir.Cam rende ile de püre haline getirilebilir.





-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Şeftali

Yiğit'in en sevdiği meyve olur kendisi.Ancak her yemesinde ne hikmetse kabız oluyor oğlum.

Çinlilerin ölümsüzlük simgesi saydıkları,hazmı kolay,A,B,C  vitamiin ve mineral(kalsiyum,fosfor,demir) kaynağıdır.İdrar söktürücü ve kanı temizleyicidir.

 Malzeme: olgun bir  şeftali
                 İyice yıkanır.soyulur.Kaynar suya 4-5 dk batırılıp pişirilir.soyup ezilir..Ben genellikle cam rendede püre yaptım.Yiğit'in en sevdiği meyve olur kendisi.Ancak her yemesinde ne hikmetse kabız oluyor oğlum.







------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kayısı

18.yüzyıla dek ateşe yol açtığı için kaçınılan bir meyveydi.A vitamini ve demir açısından çokk zengindir.Kansızlık vakalarında değerli bir destek olur kendisi:)


Malzeme : taze ve olgun 3 kayısı
                 Kayısılar iyice yıkanır.Birazcık suyla tencerede kısık ateşte 1-0-15 dk pişirilir.Püre yapılıp bebişe verilir.İsteğe göre pişirmeden cam rendeylede püre yapmak mümkün.






Başlangıçta biz bunları tükettik.

  •  İlk meyve pürelerini hazırlarken karışım yapmak yerine tek tek vermek bebişin bu tatları ayırdetmesi için daha iyi olur.
  • Başka bir meyveye geçmeden önce bir meyve 2-3 boyunca yedirilir.Alerji yapıp yapmadığını kontrol için
  • Olgun meyveleri seçerseniz,doğal olarak tatlı olacaklarından şekere gerek yoktur.
  • Meyveleri çok az suda veya buharda pişirerek vitamin kaybı önlenebilir.
  • Püreleri daha sıvı yapmak için pişirme suyundan,anne sütünden veya devam sütünden yararlanabiliriz
Daha sonraları bu meyveler karışım yapılabilir.
Elma+ armut
Şeftali+ kayısı
Şeftali+muz...şeklinde aklınıza nasıl gelirse...Ayrıca muz ve ayvada eklenebilir.Biz henüz muz yemediğimiz için yazmadım..

8 yorum:

  1. Afiyet,vitamin olsun Yiğit'ime:)Maşallah seninki de yiyen bebek,hep böyle devam etsin inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tubanne yemesine iyorda ne gazı bitiyor ne kabızlık sıkıntısı ..her defasında şeftali vermicem diyorum..veriyorum bak dün şeftali yedi şuan ıkınıyor kuzucuk..alışamadı hala..

      Sil
  2. Canım afiyet olsun bebişine
    Ama neden meyveleri haşlıyorsun anlamadım ben o kısmı
    Çiğ yenilebilecek herşeyi çiğ olarak vermelisin böylece besin değerlerini kaybetmemiş olurlar
    Sadece cam rende ile rendele zaten püre kıvamı alıyor
    Bu arada bildiğim kadarı ile muz bir yaşına kadar yasaklı listesinde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yumuşasın diye haşladım başlarda ama sonra hep cam rende kullandık canım.doktorda haşlanabilir demişti.ne biliyim.

      Sil
  3. Benim birkaç denemem oldu şeftali için ve her defasında sonuç aynı: kabızlık, bir daha da vermedim, diğer meyvelere alışsın önce dedim. Kabız olduğunda internetten okuduğum yöntemle birkaç kara kuru kayısıyı ocaktan indirilmiş sıcak suda 1-2 saat bekletip, çay kaşığı ile gün içinde içirdik, o iyi gelmişti. Zaten şeftalinin kabızlığı, kayısının da ishali tetiklediğini biliyordum, o yüzden şeftaliyi menülerimizde çıkardım. Afiyet olsun paşaya:)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Nermin :) Blogun çok hoş...Çok hoşuma gitti.
    Ben Bora Bebek'in annesiyim, bizi tanıyorsun değil mi?
    Bu arada senle hemşehri sayılırız, anneannemler Sİnop'lu!


    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz...bende sizin blogunuza bayıldım..heleki Bora nın ağzından yazılan postlar yokmu..hemşehriyiz hee ne güzel.Sinopa bekleriz getir Borayı denize sokalım:))

      Sil
    2. Bu yıl Kastamonu Taşköprü'de 2,5 ayımız geçti, bilirsin Boyabat'a yakın...Ananem Boyabatlı...Kısmet, inşallah bir gün uğrar bir kahve içeriz birlikte.Biz de İstanbul'a veya Taşköprü'ye bekleriz! .sevgiler...

      Sil

Bize birşey demeyecek misiniz? Her türlü yoruma açığız:))

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...